CONDIȚII CONTRACTUALE GENERALE

contact@shoexpress.ro

Bine ați venit pe website-ul administrat de Katex Kft. (în continuare: Prestator). Prezentele Condiţii Contractuale Generale (în continuare: CCG) includ condiţiile de utilizare de către client (în continuare: Cumpărător) ale serviciilor disponibile pe website-ul www.shoexpress.ro (în continuare: Website).

Gestionarea datelor personale ale Cumpărătorului este reglementată în Buletinul de Informaţii privind Gestionarea Datelor, care este disponibil direct pe această interfață și poate fi citit mai jos.

Informațiile tehnice necesare pentru utilizarea Website-ului care nu sunt incluse în acest CCG sunt disponibile pe Website.

Limba contractului este limba maghiară.

Contractul nu este un contract scris, nu este înregistrat de către Prestator, deci textul nu este accesibil mai târziu și nu poate fi consultat.

Prestatorul nu se supune dispoziţiilor niciunui cod de conduită. Prin utilizarea Website-ului, Cumpărătorul recunoaște și acceptă următoarele:

 

1. PRESTATOR

 

Numele companiei/numele: Katex Kereskedelmi Kft.

Sediul: 1161 Budapesta, Körvasút sor 14-16, Ungaria.
E-mail: contact@shoexpress.ro


Număr de identificare fiscală: 10634121-2-42
Număr de înregistrare la Registrul Comerţului: 01-09-160730

Numărul de înregistrare comercială: 4079/2017/B
Curtea de Înregistrare: Tribunalul Capitalei ca registrul comerţului

Instituţia financiară: CIB Bank Zrt.


2. CUMPĂRARE PE WEBSITE

2.1. Înregistrare

Toate secvenţele ale conținutului Website-ului sunt disponibile pentru orice Cumpărător, fără înregistrare, potrivit căruia achiziția nu este condiţionată de înregistrare (și apoi de logare).

În cazul în care Cumpărătorul dorește să se înregistreze pe Website, poate da clic pe butonul "Înregistrare" din colțul din dreapta sus al Website-ului, sau poate completa interfața de înregistrare care apare în timpul procesului de achiziție. Pe interfaţa de înregistrare este necesară completarea următoarelor informații pentru Prestator:

La punctul de meniu "Date personale"
Numele
Prenumele
Adresa e-mail
Parola

La punctul de meniu "Datele de adresă"
Orașul
Codul poştal,
Adresa.

În cazul în care Cumpărătorul a găsit totul în regulă în legătură cu datele completate, îşi poate finaliza înregistrarea dând clic pe butonul "Înregistrare".

Prestatorul informează Cumpărătorul despre înregistrarea completată cu succes prin e-mail.


2.1.1. Ştergerea înregistrării


Cumpărătorul va avea dreptul de a-şi şterge înregistrarea la orice moment prin mesajului trimis la adresa e-mail contact@shoexpress.ro După primirea mesajului, Prestatorul are obligaţia de a asigura fără întârziere ştergerea înregistrării. Datele Cumpărătorului sunt eliminate din sistem imediat după ștergere. Cu toate acestea, acest lucru nu afectează păstrarea datelor și a documentelor legate de comenzile deja plasate și nu duce la ștergerea acestor date. , recuperarea datelor nu mai este posibilă.
Numai Cumpărătorul este responsabil pentru păstrarea confidenţialităţii datelor privind accesul utilizatorului (în special a parolei). În cazul în care Cumpărătorul constată că o terță persoană neautorizată poate avea acces la parola introdusă în timpul înregistrării, are obligaţia de a-şi schimba imediat parola, iar dacă se presupune că o terţă persoană foloseşte parola în mod abuziv, Cumpărătorul este obligat să notifice fără întârziere Prestatorul.

Cumpărătorul se angajează să actualizeze datele personale furnizate în timpul înregistrării, după cum este necesar, pentru a se asigura că acestea sunt actuale, complete și exacte.

 

2.2. Comenzi

Cumpărătorul poate plasa o comandă pe Website pentru produsele oferite spre vânzare după ce a intrat pe site.

Cumpărătorul poate primi informaţii detaliate despre caracteristicile și preţul produsului pe care doreşte să comande dând clic pe denumirea sau imaginea produsului. Prestatorul nu este responsabil pentru eventuala inexactitate a descrierii produsului. Imaginile produselor sunt doar ilustraţii și pot diferi de realitate.

Cumpărătorul poate alege culoarea, mărimea potrivită și cantitatea (care poate fi redusă sau mărită cu -/+) pe suprafaţa care conţine informații despre produs (pagina produsului). ,Apoi,
dând clic pe butonul „Adaugă în coş“ poate plasa produsul în coșul virtual. Pe această interfață, Cumpărătorul îşi poate modifica oricând conținutul coșului, deoarece are opțiunea de a șterge produse din coș dând clic pe pictograma X sau de a schimba cantitatea (numărul de buc.) produsului în fereastra drop-down care conţine cantităţile disponibile și opționale.

În cazul în care Cumpărătorul nu mai dorește să selecteze din produse dă clic pe butonul „Mai departe la livrare". Pe interfața următoare are posibilitatea de a se loga sau de a cumpăra fără înregistrare:

Pe interfața care apare Cumpărătorul poate alege, fie că este:

- Cumpărător înregistrat pe Website, în acest caz prin introducerea datelor sale de înregistrare în coloana "Sunt un client înregistrat“, poate continua dând clic pe butonul „Intrare"
- sau în coloana „Nu am înregistrat încă (Guest)" poate cumpăra şi fără înregistrare, dar în acest caz trebuie să completeze formularul care apare (numele, prenumele, adresa de e-mail) în conformitate cu datele sale reale.

Dacă Cumpărătorul a accesat Website-ul sau a introdus datele sale personale în cazul cumpărării fără înregistrare, urmează datele privind „Modul de livrare". Cumpărătorul poate alege dintre patru moduri de livrare:

-solicită livrare cu curier (aici trebuie să furnizeze adresa exactă de expediere prin completarea câmpurilor)

Dacă Cumpărătorul a furnizat toate datele necesare, trebuie să facă clic pe butonul „Mai departe la plată“, ajungând astfel la interfața de plată și de facturare. Aici Cumpărătorul poate alege modalitatea de plată (plata cu cardul bancar, plata cu ramburs, plata cu Borgun) și apoi poate introduce informațiile de facturare dacă acestea sunt diferite de informațiile de livrare.

Aici Cumpărătorul poate să introducă codul cuponului în câmpul "Cod promoțional“, iar dând clic pe butonul „Verificare" se poate asigura că codul este corect. De asemenea, pe această interfaţă Cumpărătorul are posibilitatea de a face observaţii cu privire la comanda (nu acceptăm date referitoare la livrare şi la facturare sau număr de telefon furnizat aici, fiindcă această rubrică nu este vizibilă pentru curieri). În continuare, Cumpărătorul poate continua făcând clic pe butonul „Verificarea datelor".
Pe pagina de verificare este încă posibilă modificarea datelor dând clic pe butoanele “Modific " sau "Modificarea coşului

Dacă toate datele sunt corecte și produsele sunt în regulă, Cumpărătorul trebuie să accepte prezentele CCG, respectiv notificarea privind obligația de plată, prin bifarea casetelor de selectare de pe această interfață. Trimiterea comenzii creează o obligație de plată pentru Cumpărător.


Dând clic pe butonul „Trimiterea comenzii" din partea de jos a paginii, Cumpărătorul poate finaliza comanda. Prestatorul informează Cumpărătorul cu privire la succesul comenzii pe următoarea interfață și într-o scrisoare automată trimisă pe adresa de e-mail a Cumpărătorului care conține detaliile exacte ale comenzii.

După primirea comenzii, este posibil ca din unele produse să nu avem cantitatea suficientă pentru a servi clienții noștri (deși ne străduim să lucrăm cu cele mai exacte și actualizate stocuri). În acest caz, serviciul nostru pentru clienți informează Cumpărătorul prin e-mail și vă oferă soluții alternative.

Pentru achizițiile cu cupoane, se introduc caracterele cuponului în câmpul codului promoțional (exact așa cum l-ați primit). Dacă scrieți şi un alt caracter sau caracterele sunt greşite, sistemul nostru nu poate interpreta codul care astfel va fi ignorat în mod automat. În acest caz, vă rugăm să scrieţi imediat la adresa e-mail contact@shoexpress.ro și includeți confirmarea primită. Pentru mai multe detalii despre utilizarea cuponului, consultați punctul 14 al Întrebărilor frecvente!

 

2.3. Corectarea erorilor de introducere a datelor

În orice stadiu al comenzii și până când comanda nu este trimisă Prestatorului, Cumpărătorul are posibilitatea de a corecta erorile de introducere a datelor în orice moment pe Website, fie în contul său propriu (schimbarea datelor utilizatorului), fie pe suprafața de comandă (de exemplu, ștergerea produsului din coș făcând clic pe butonul "x“). Se consideră eroare de introducere a datelor de exemplu o cantitate specificată în mod necorespunzător, plasarea unui produs necorespunzător în coș, date eronate de comandă etc. (de exemplu adresa de livrare).

 

2.4. Angajament obligatoriu și confirmare

Prestatorul are obligaţia de a confirma primirea ofertei trimise de Cumpărător fără întârziere, în termen de 48 de ore, prin e-mail de confirmare automat, care va conține datele furnizate de Cumpărător în cursul cumpărării sau înregistrării (informații de facturare și expediere), codul de comandă, data comenzii, lista articolelor ce aparţin produsului comandat, cantitatea, prețul produsului, costul de livrare și suma totală de plată.

Acest e-mail de confirmare înseamnă că Prestatorul a acceptat oferta făcută de către Cumpărător, prin care se încheie un contract valabil între Prestator și Cumpărător.

Cumpărătorul este scutit de angajamentul obligatoriu dacă nu primește e-mailul de confirmare a comenzii făcute de la Prestator fără întârziere, dar nu mai târziu de 48 de ore.

Dacă Cumpărătorul a trimis deja comanda către Prestator și observă vreo eroare în privinţa datelor din e-mailul de confirmare, el trebuie să notifice Prestatorul în termen de 1 zi pentru a evita executarea comenzilor nedorite.

În privinţa comenzilor sunt valabile dispoziţiile Legii V. din anul 2013 privind Codul civil, şi ale Legii CVIII. din anul 2001 privind prestaţiile de comerţ electronic şi unele aspecte legate de societatea informațională. Contractul intră sub incidenţa Decretului guvernamental 45/2014 (26.II.) privind normele detaliate ale contractelor încheiate între consumatori și furnizori și ia în considerare dispozițiile Directivei 2011/83/UE a Parlamentului European și a Consiliului Europei privind drepturile consumatorilor.


2.5. Plata

 

Pentru comenziile făcute pe Website modalităţile de plată sunt cu card bancar și Borgun, toate celelalte plăți sunt considerate plată prin ramburs, iar taxa este de  4 RON, indiferent de valoarea comenzii. În cazul în care plata se face la primirea produsului, Cumpărătorul plătește prețul de cumpărare a produsului în numerar Prestatorului sau reprezentantului său. Plățile în numerar sunt disponibile numai în lei (RON). Cumpărătorul are dreptul să primească produsul după efectuarea plăţii.
Produsul comandat de pe Website este expediat prin curier, este posibil ca Cumpărătorul să plătească suma totală a comenzii la curier, în numerar sau prin card bancar, al cărui taxă de ramburs este de 4 RON.

Cu card bancar (gratuit): Plata imediată a sumei totale a comenzii se poate face prin intermediul sistemului de card bancar al CIB Bank. Sistemul folosește un canal securizat și automat. Banka CIB va primi numai informațiile despre card specificate de Cumpărător pentru tranzacția de plată pe pagina de plată cu criptare SSL de 128 biți. CIB Bank nu va fi notificată de către Prestator despre nici un fel de date personale legate de comanda și conținutul achiziției. Pe de altă parte, Prestatorul nu este informat cu privire la conținutul datelor de pe pagina de plată, numai CIB Bank le poate accesa.

Site-ul băncii informeză Cumpărătorul despre rezultatul tranzacției după plată. Pentru plata cu card, programul browser de Internet al Cumpărătorului trebuie să suporte criptarea SSL. Suma plătită ca valoarea totală a comenzii va fi blocată imediat în contul curent al Cumpărătorului. Vă rugăm să citiți informaţiile noastre detaliate: Plata cu card bancar!

Borgun (gratuit): De asemenea, Cumpărătorul poate plăti pentru produsele comandate utilizându-şi soldul Borgun. În acest caz, trebuie să aleagă PayPal dintre opţiunile de plată, iar Prestatorul va direcționa Cumpărătorul către site-ul Borgun unde poate finaliza tranzacția.

2.6. Factura

Prestatorul va livra Cumpărătorului o factură tipărită împreună cu produsul la primirea produselor comandate pentru certificarea plăţii.

2.7. Livrarea

Comenzile plasate pe Website sunt livrate de serviciul de curierat GLS.

Vă rugăm completaţi adresa de livrare cu precizie, ajutând astfel munca curierilor. Prestatorul nu poate accepta adresa de livrare scrisă în câmpul de comentarii, deoarece Cumpărătorul completează acest câmp pentru serviciul pentru clienţi al Prestatorului şi nu pentru curieri. Vă rugăm să completați toate informațiile care ajută livrarea în câmpurile unde introduceți adresa de livrare (de exemplu, scrieţi numărul soneriei de la poartă/numele după prenumele dvs.).

Prestatorul predă coletele în fiecare zi!

Zilele de predare: fiecare zi de luni până vineri, livrarea are loc aproximativ în a doua zi lucrătoare de la data predării între orele 8:00 - 17:00.

În cazul în care Cumpărătorul nu se află la adresa specificată în această perioadă, este recomandabil să furnizeze o adresă de livrare unde poate prelua cu siguranţă produsul comandat în timpul perioadei de livrare.

Dacă Cumpărătorul nu se află la adresa de livrare la ora specificată și nu poate prelua pachetul, curierul lasă o notificare la adresa de livrare. Cu ajutorul numărului din notificare Cumpărătorul are posibilitatea de a comunica sau a conveni asupra unei noi adrese și intervale de livrare cu serviciul de curierat. Serviciul de curierat va încerca să livreze produsele comandate de încă 2 ori.

Serviciul de curierat va încearca să execute în total trei livrări, însă în cazul în care nici a treia livrare nu este reușită din motive imputabile Cumpărătorului atunci serviciul de curierat va returna pachetul expeditorului.

Prin preluarea produsului de la persoana care execută livrarea sau prin semnarea documentului de primire, preluarea cantitativă și calitativă a produsului este efectuată. După preluarea şi plecarea curierului Prestatorul nu va putea accepta reclamaţii cantitative și calitative.

În cazul în care Cumpărătorul observă deteriorări pe produs sau pe ambalaj în cursul preluării, trebuie să solicite întocmirea unui proces verbal în prezența persoanei care a livrat produsul. Dacă ambalajul sau produsul este vizibil deteriorat la momentul primirii și deteriorările s-au produs înainte de preluare, Prestatorul va lua înapoi produsul în mod gratuit. Prestatorul nu-și asumă nicio răspundere pentru eventualele daune produse după primire!


2.7.1. Cheltuielile de livrare

Livrările pe întregul teritoriu al României se fac cu un cost brut de 19 RON, cu serviciul de curierat GLS. Această sumă include doar o parte din taxele de transport și de ambalare, restul fiind suportat de Prestator. Pentru comenziile făcute pe Website modalităţile de plată sunt cu card bancar și Borgun, toate celelalte plăți sunt considerate plată prin ramburs, iar taxa este de 4 RON, indiferent de valoarea comenzii. În cazul în care plata se face la primirea produsului, Cumpărătorul plătește prețul de cumpărare a produsului în numerar Prestatorului sau reprezentantului său. Plățile în numerar sunt disponibile numai în lei (RON). Cumpărătorul are dreptul să primească produsul după efectuarea plăţii.

Produsul comandat de pe Website este expediat prin curier, este posibil ca Cumpărătorul să plătească suma totală a comenzii la curier, în numerar sau prin card bancar, a cărui taxă de ramburs este de 4 RON. În cazul achiziţiilor de peste 300 RON livrarea este gratuită. Atragem atenţia Cumpărătorilor noştri că în cazul cumpărării cu cupoane Prestatorul ia în considerare suma rămasă după deducerea valorii cuponului, pentru livrarea gratuită oferită la achiziţiile de peste limita de 300 RON. 

 

2.7.2. Termen de livrare

Termenul pentru livrarea comenzii este de 3-7 zile lucrătoare, livrarea prin firma de curierat.


Dacă părțile nu au convenit altfel, Prestatorul are obligaţia după încheierea contractului de a pune produsul la dispoziţia (a livra) consumatorului fără întârziere, dar nu mai târziu de treizeci de zile.

În cazul întârzierii Prestatorului Cumpărătorul, în calitate de consumator, are dreptul de a stabili un termen suplimentar. Dacă Prestatorul nu îşi îndeplineşte obligaţia contractuală în termenul suplimentar, consumatorul are dreptul să se retragă din contract.
Consumatorul are dreptul să se retragă din contract fără stabilirea unui termen suplimentar dacă
a) Prestatorul a refuzat să execute contractul sau
b) contractul ar fi trebuit să fie executat la timpul convenit, și nu în alt termen, după cum au convenit părțile sau datorită scopului recunoscut al serviciului.


3. DREPTUL DE RETRAGERE

 

3.1. Procesul de exercitare a dreptului de retragere

 

Prevederile prezentei clauze se aplică numai în cazul persoanelor fizice care procedează în afara sferei lor de activitate profesională sau comercială, care cumpără, comandă, primesc, utilizează sau beneficiază de mărfuri, respectiv sunt destinatarii comunicării comerciale sau ofertei legate de marfă (în continuare: „Consumator“).

Consumatorul are dreptul de a se retrage fără nicio justificare din contractul de vânzare-cumpărare a produsului în termen de paisprezece (14) zile de la ziua preluării, de către Consumator sau o terţă persoană desemnată pentru acest scop care nu este identică cu transportatorul,

a) a produsului
b) sau, în cazul mai multor produse, a ultimului produs livrat,
c) sau, în cazul unui produs alcătuit din mai multe loturi sau bucăţi, a ultimului lot sau bucată,
d) sau, în cazul în care produsul este livrat în mod regulat într-un anumit termen, a primului serviciu.
Consumatorul îşi poate exercita dreptul de retragere şi în perioada dintre data încheierii contractului și data primirii produsului.

În cazul în care Consumatorul dorește să-și exercite dreptul de retragere, este obligat să trimită declaraţia sa clară despre intenția de a se retrage Prestatorului (de exemplu prin poștă sau prin poștă electronică) utilizând datele de contact indicate la punctul 1 din prezentele CCG. Consumatorul își exercită dreptul de retragere în termenul prevăzut prin trimiterea declarației de retragere Prestatorului, înainte de expirarea termenului menționat anterior. Pentru retragere, Consumatorul poate utiliza următoarea declaraţie de retragere: Model de declarație de retragere

Consumatorul are obligația de a dovedi că și-a exercitat dreptul de retragere în conformitate cu dispozițiile de la punctul 3.

În ambele cazuri Prestatorul va confirma fără întârziere prin e-mail primirea declaraţiei de retragere a Consumatorului.

În cazul retragerii scrise se consideră că aceasta a fost validată în termenul limită dacă Consumatorul trimite declarația sa Prestatorului în termen de 14 zile calendaristice (inclusiv în ziua a 14-a).

În vederea calculării termenului limită, în cazul notificării prin poștă, Prestatorul ia în considerare data expedierii la poştă, iar în cazul notificării prin e-mail data trimiterii e-mailului. Consumatorul are obligaţia de a trimite notificarea Prestatorului în scrisoare recomandată pentru a dovedi cu credibilitate data expedierii.

În cazul retragerii din contract Consumatorul are obligaţia de a trimite produsul comandat la adresa Prestatorului specificată la punctul 1, fără întârziere, dar cel mult în termen de 14 zile de la comunicarea declaraţiei de retragere. Termenul limită este considerat îndeplinit dacă Consumatorul trimite înapoi produsul (prin poştă sau predându-l curierului comandat de către el) înainte de expirarea termenului limită de 14 zile.

Costul returnării produsului la adresa Prestatorului va fi suportat de Consumator. Prestatorul nu va putea prelua coletul reexpediat cu ramburs. Pe lângă costul returnării produsului Consumatorul nu va suporta alte costuri în legătură cu retragerea din contract.

În cazul în care Consumatorul se retrage din contract, Prestatorul va rambursa Consumatorului, fără întârziere, dar nu mai târziu de 14 zile de la primirea declarației de retragere, a oricăror costuri suportate de Consumator, inclusiv costurile de transport (de livrare), cu excepția costurilor suplimentare plătite din cauza faptului că Consumatorul a ales un alt mijloc de expediere decât modul obişnuit și cel mai puțin costisitor oferit de Prestator. Prestatorul are dreptul să rețină rambursarea până la primirea produsului returnat sau până când Consumatorul nu a confirmat în mod satisfăcător reexpedierea produsului. Dintre cele două Prestatorul va lua în considerare data anterioară.

Consumatorul este răspunzător de amortizarea produsului numai dacă aceasta a apărut din cauza utilizării şi în alte scopuri decât cel necesar pentru a determina natura, caracteristicile și funcționarea produsului.

Consumatorul nu are dreptul de a se retrage din contract în cazul unui produs neprefabricat care a fost produs de către Prestator la comanda sau la cererea specifică a Consumatorului sau în cazul unui produs personalizat în mod specific Consumatorului în cauză.

Vă rugăm ca înaintea intenţiei dvs. de reexpediere a produsului să ne contactați în scris (contact@shoexpress.ro ) ca să putem colabora cu dvs. fără probleme. Vă rugăm să nu reexpediaţi produsul într-un colet cu ramburs, deoarece NU îl putem prelua! Vă informăm că, în cazul retragerii, depozitele GLS nu pot fi utilizate pentru reexpediere la compania noastră! Vă vom restitui banii prin transfer bancar. Compania noastră nu acceptă rambursarea poștală din cauza costurilor mari de expediere!

Vă atragem atenţia că costul de returnare va fi suportat de Dvs. în caz de retragere, astfel încât puteți alege orice modalitate de reexpediere. Vă informăm că restituirea banii este posibilă numai după reprimirea produsului. Compania noastră nu îşi asumă responsabilitate pentru coletele pierdute.

 

4. GARANŢIE


4.1. Garanția pentru vicii ascunse

În cazul unei executări defectuoase a Prestatorului Cumpărătorul poate pretinde despăgubiri pentru viciile ascunse ale produsului. În cazul unui contract de consum, în perioada de prescripție de 2 ani de la data preluării, Cumpărătorul poate să-și exercite pretențiile de garanție pentru defectele de produs care au existat deja la momentul livrării. După expirarea termenului de prescripție de doi ani Cumpărătorul nu mai are dreptul la despăgubire pentru viciile ascunse ale produsului.

În cazul unui contract încheiat cu un non-consumator titularul dreptului poate să-și exercite pretențiile de garanţie în termen de prescripţie de 1 an de la data primirii.

Cumpărătorul are dreptul să solicite reparații sau înlocuiri, conform alegerii, cu excepția cazului în care executarea cererii Cumpărătorului este imposibilă sau ar cauza costuri suplimentare disproporționate faţă de alte nevoi pentru Prestator. În cazul în care Cumpărătorul nu a solicitat sau nu a putut solicita reparația sau înlocuirea poate pretinde livrarea contravalorii proporţionale a produsului sau poate repara el însuşi defectul sau poate solicita repararea de la o terţă persoană pe cheltuiala Prestatorului sau – în ultimă instanţă – are dreptul de a se retrage din contract. Retragerea nu este posibilă din cauza unui defect nesemnificativ.

De asemenea, Cumpărătorul poate trece de la un drept de garanție solicitat la altul, însă va trebui să suporte costul schimbării, cu excepția cazului în care aceasta este justificată sau este imputabilă Prestatorului.

Cumpărătorul are obligaţia de a notifica Prestatorul despre defectul descoperit fără întârziere, dar nu mai târziu de două luni de la descoperirea defectului.

Cumpărătorul își poate exercita pretenţia de garanție pentru vicii ascunse în mod direct faţă de Prestator.

În termen de șase luni de la data executării contractului, exercitarea pretenţiei de garanţie pentru vicii ascunse nu este legat de alte condiţii decât raportarea defecțiunii, cu condiția în care Cumpărătorul dovedeşte că a achiziționat produsul de la Prestator (prin prezentarea facturii sau a copiei facturii). Într-un astfel de caz, Prestatorul va fi scutit de executarea garanției numai dacă răstoarnă această prezumție, adică dovedește că defectul produsului a apărut după livrarea către Cumpărător. Dacă Prestatorul dovedește că defecțiunea se datorează unui motiv imputabil Cumpărătorului, atunci nu va fi obligat să accepte solicitarea de garanție a Cumpărătorului. Cu toate acestea, după șase luni de la livrare, Cumpărătorul este obligat să demonstreze că defectul descoperit de el a fost deja prezent la momentul primirii.

În cazul în care Cumpărătorul își exercită pretenţia de garanție pentru o parte separată a produsului din punctul de vedere al defecţiunii indicate, pretenţia de garanţie nu poate fi exercitată pentru celelalte părți ale produsului.

 

4.2. Garanţia de produs

 

În cazul unui defect al produsului (bun mobil) Cumpărătorul considerat consumator îşi poate exercita, conform alegerii, dreptul specificat la punctul 4.1. sau pretenţia de garanţie de produs.

Cu toate acestea, Cumpărătorul nu are dreptul la garanţia pentru vicii ascunse şi la garanţia de produs în acelaşi timp, în mod paralel, din cauza aceleiași erori. Totodată, în cazul exercitării cu succes a pretenţiei de garanţie de produs, Cumpărătorul poate solicita producătorului o garanţie pentru vicii ascunse în cazul produsului înlocuit sau a părții reparate.

În cazul garanției de produs, Cumpărătorul poate solicita exclusiv reparația sau înlocuirea produsului defect. În cazul garanției de produs, defecţiunea produsului trebuie să fie dovedită de Cumpărător.

Un produs este considerat defect dacă nu îndeplinește cerințele de calitate în vigoare la momentul introducerii acestuia pe piață sau dacă nu are proprietățile specificate în descrierea fabricantului.

Cumpărătorul își poate aplica cererea de garanție de produs în termen de doi ani de la data la care produsul a fost comercializat de producător. La sfârșitul acestei perioade își va pierde acest drept. Cumpărătorul are obligaţia de a notifica producătorul fără întârziere cu privire la defecțiunea descoperită. O defecţiune raportată în termen de două luni de la descoperire se consideră notificată fără întârziere. Consumatorul este răspunzător pentru daunele cauzate de întârzierea comunicării.

Cumpărătorul își poate exercita pretenția de garanție de produs împotriva producătorului sau distribuitorului bunului mobil (Prestator).

Producătorul sau distribuitorul (Prestator) este exceptat de la obligaţia de garanţie de produs numai dacă poate dovedi că:

produsul nu a fost fabricat sau comercializat în cursul activității sale comerciale, sau
defecţiunea nu a putut fi recunoscută la momentul introducerii pe piață, în conformitate cu stadiul tehnicii și tehnologiei sau
defectul produsului rezultă din aplicarea legislației sau a cerințelor obligatorii de reglementare.

Este suficient ca Producătorul sau distribuitorul (Prestatorul) să furnizeze un singur motiv pentru exceptare.


5. GARANŢIA OBLIGATORIE

 

În cazul unei executări defectuoase Prestatorul este obligat să furnizeze o garanție în conformitate cu dispoziţiile Decretului guvernamental 151/2003 (22. IX.) privind garanția obligatorie pentru anumite bunuri de folosință îndelungată. Garanția obligatorie este valabilă pe o perioadă de 1 an, data de începere fiind data livrării produsului către un utilizator considerat consumator, sau, în cazul în care punerea în funcțiune a fost efectuată de către Prestator, data punerii în funcțiune a produsului de consum.

În domeniul de aplicare (material) a decretului intră numai produse vândute în temeiul unui nou contract de consum încheiat în Ungaria și enumerate în anexa decretului.

Data de începere a garanției obligatorii este data livrării produsului către Utilizator sau data punerii în funcțiune, dacă aceasta este executată de către Prestator sau de agentul său. Prestatorul va valida cartea de garanție furnizată împreună cu produsul atunci când Utilizatorul preia produsul.

Defecţiunea nu se încadrează în garanţia obligatorie dacă cauza acesteia a apărut după ce produsul a fost livrat Utilizatorului, de exemplu dacă defectul a apărut datorită

punerii în funcțiune necorespunzătoare (cu excepția cazului în care punerea în funcțiune a fost efectuată de către Prestator sau de agentul acestuia sau dacă punerea în funcţiune necorespunzătoare se datorează unei erori din manualul de utilizare) sau
utilizării necorespunzătoare sau nerespectării instrucțiunilor de utilizare sau
depozitării necorespunzătoare, manipulării necorespunzătoare, deteriorării sau
daunelor elementare sau calamităţilor naturale.

În cazul unei defecţiuni încadrate în garanția obligatorie, Utilizatorul:

poate solicita în primul rând, conform alegerii, reparație sau înlocuire, cu excepția cazului în care îndeplinirea revendicării de garanție selectată este imposibilă sau dacă ar duce la un cost suplimentar disproporționat pentru Prestator în comparație cu îndeplinirea celeilalte pretenţii de garanție, luând în considerare valoarea produsului în stare impecabilă, gravitatea încălcării contractului și prejudiciul adus intereselor Utilizatorului în cursul executării garanţiei obligatorii.

dacă Prestatorul nu se angajează la repararea sau înlocuirea produsului, nu-şi poate îndeplini această obligaţie având în vedere interesele Consumatorului în termenul limită sau dacă interesul Utilizatorului pentru reparație sau înlocuire încetează, Utilizatorul poate, conform alegerii, să solicite o livrare proporțională a prețului de cumpărare, poate remedia defectul el însuşi sau o terţă persoană pe cheltuiala Prestatorului sau se poate retrage din contract. Retragerea nu este posibilă din cauza unui defect nesemnificativ.

În cazul în care Utilizatorul solicită o înlocuire în termen de trei zile lucrătoare de la data achiziționării (punerea în funcțiune) din cauza defectului produsului, Prestatorul are obligaţia de a înlocui produsul, dacă defecțiunea împiedică utilizarea corespunzătoare.

Repararea sau înlocuirea, în funcție de caracteristicile produsului și de scopul pentru care a fost cumpărat de Utilizator, se efectuează într-un termen rezonabil, în interesul Utilizatorului. Prestatorul trebuie să facă totul pentru executarea reparaţiei sau înlocuirea produsului în termen de cel mult cincisprezece zile.

În cursul reparaţiei pot fi montate în produs numai piese de schimb noi.

Perioada de garanție obligatorie nu include acea perioadă a timpului de reparație în care Utilizatorul nu poate utiliza produsul conform destinaţiei. Perioada de garanție obligatorie pentru înlocuirea (repararea) produsului sau a unei părți a produsului este reînnoită pentru produsul (o parte a produsului) înlocuit (reparat) și pentru defectul rezultat din reparație.

Costurile legate de îndeplinirea obligației de garanție vor fi suportate de către Prestator.

Prestatorul va fi scutit de obligația de garanție numai dacă dovedește că cauza defectului a apărut după livrarea produsului.

Cu toate acestea, Cumpărătorul nu are dreptul la garanţia pentru vicii ascunse şi la garanţia obligatorie, respectiv la garanţia de produs şi la garanţia obligatorie în acelaşi timp, în mod paralel, din cauza aceleiași erori. Indiferent de aceste limitări, Utilizatorul beneficiază de drepturile de garanţie obligatorie indiferent de drepturile definite la punctele 4.1 și 4.2.

 

5.1. Exercitarea pretenţiilor de garanție și răspundere


Cumpărătorul declara și valida pretenţiile de garanție și garanție obligatorie prin intermediul contactelor indicate la punctul 1.

 

6. POSIBILITĂȚI DE EXERCITARE A DREPTULUI

 

6.1. Locul și modalităţile de administrare a reclamațiilor

 

Cumpărătorul poate trimite reclamațiile sale de consumator cu privire la produs sau la activitatea Prestatorului prin următoarele contacte:

Adresa de corespondenţă: 1161 Budapesta, Körvasút sor 14-16, Ungaria.
E-mail: contact@shoexpress.ro.

Prestatorul va remedia imediat, dacă este posibil, reclamația în scris. Dacă nu este posibilă remedierea imediată a reclamației, în funcţie de natura plângerii sau în cazul în care Cumpărătorul nu este de acord cu tratarea reclamației, Prestatorul va întocmi un proces în scris despre reclamaţia pe care-l va păstra timp de cinci ani împreună cu răspunsul său pe fondul problemei.
Prestatorul va răspunde pe fondul problemei la reclamaţia primită în scris în termen de 30 de zile. Conform prezentului contract, luarea de măsuri înseamnă expedierea prin poștă.

Dacă reclamaţia este respinsă, Prestatorul informează Cumpărătorul cu privire la motivul respingerii.

https://www.shoexpress.ro/reclamatia

În cazul în care aveți orice fel de reclamații vă rugăm să contactați colegii noștri : e-mail: contact@shoexpress.ro

 

6.2. Soluționarea online a litigiilor

 

Dacă nu ați reușit să aplicați reclamația dvs. la serviciul de asistență pentru clienți contact@shoexpress.ro, o puteți înainta platformei UE online de soluționare a litigiilor (Platforma ODR).

Această platformă permite consumatorilor și comercianților din cadrul UE să încerce să ajungă la soluționarea extrajudiciară a problemelor-reclamaţiilor care decurg din cumpărăturile online. Acest site interactiv este disponibil în toate limbile oficiale ale UE și poate fi folosit gratuit. Folosind interfața ODR, consumatorul-cumpărătorul şi comerciantul-prestatorul pot conveni asupra alegerii unei comisii de soluționare a litigiilor pentru a găsi o soluție la reclamația consumatorului.

Platforma ODR este
disponibilă la: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=RO

7. ALTE CONDIȚII DE UTILIZARE

 

7.1. Responsabilitate

Cumpărătorul poate utiliza Website-ul numai pe propria răspundere și acceptă că Prestatorul nu va fi răspunzător pentru niciun prejudiciu material sau moral care rezultă din această utilizare, în afara responsabilităţii pentru încălcarea contractului care duce la prejudicierea vieţii, integrităţii fizice sau sănătăţii.

Prestatorul exclude orice răspundere pentru comportamentul utilizatorilor Website-ului. Cumpărătorul are obligaţia de a asigura ca în cursul utilizării Website-ului drepturile terților sau legislaţia să nu fie încălcate nici în mod direct, nici în mod indirect. Cumpărătorul este pe deplin și exclusiv responsabil pentru comportamentul său, caz în care Prestatorul va coopera pe deplin cu autoritățile care acționează pentru a detecta încălcările.

Prestatorul are dreptul, dar nu este obligat, să verifice conținuturile puse la dispoziţie eventual de către Cumpărători în cursul utilizării Website-ului, iar în privinţa conţinuturilor expuse Prestatorul are dreptul, dar nu este obligat, să caute semne de activitate ilegală.

Paginile Prestatorului pot conţine link-uri care duc la site-urile altor prestatori. Prestatorul nu este responsabil pentru practicile de confidențialitate și alte activități ale acestor prestatori.

Datorită naturii globale a Internetului, Cumpărătorul este de acord să respecte prevederile legilor naționale relevante atunci când utilizează Website-ul. Dacă orice activitate legată de utilizarea Website-ului nu este permisă în conformitate cu legea statului Cumpărătorului, acesta este singurul responsabil pentru utilizare.

În cazul în care Cumpărătorul descoperă orice conținut necorespunzător pe Website, trebuie să notifice imediat Prestatorul. Dacă Prestatorul, acţionând cu bună-credinţă, consideră că notificarea este motivată, are dreptul la ştergerea sau modificarea imediată a informațiilor.

Acordul încheiat între Prestator și Cumpărător în baza prezentelor Condiţii Contractuale Generale va fi reziliat în cazul în care Cumpărătorul șterge înregistrarea sa sau dacă Prestatorul șterge înregistrarea Clientului.

 

7.2. Drepturi de autor

 

Site-ul în ansamblul său, elementele grafice, textul și soluțiile sale tehnice, precum și elementele serviciului sunt protejate de drepturile de autor sau de alte drepturi de proprietate intelectuală (în special protecția mărcii). Prestatorul este deținătorul drepturilor de autor sau Cumpărătorul autorizat al oricărui conținut afişat pe Website, sau accesibil prin Website în cursul furnizării serviciilor disponibile: orice lucrare care face obiectul dreptului de autor sau altă creație intelectuală (printre altele toate materialele grafice și alte materiale, aspectul, editarea Website-lui, software-ul utilizat și alte soluții, idei, implementări).

Salvarea sau imprimarea conținutului și a unor părți ale Website-ului pe suporturi fizice sau de altă natură este permis pentru uz personal sau cu acordul scris prealabil al Prestatorului. Orice utilizare dincolo de utilizarea privată, cum ar fi stocarea într-o bază de date, transmiterea, publicarea, descărcarea sau introducerea pe piață, este posibilă numai cu acordul prealabil scris al Prestatorului.

În plus, față de drepturile expres prevăzute în prezentele CCG, înregistrarea, utilizarea Website-ului, respectiv nicio prevedere a CCG nu dau dreptul Cumpărătorului să utilizeze sau să exploateze orice nume comercial sau marcă înregistrată pe Website. Pe lângă utilizarea preconizată a Website-ului, aceste creaţii intelectuale în afara vizualizării, reproducerii temporare necesare pentru acest scop și copierii private nu se pot folosi sau exploata sub nicio altă formă fără acordul prealabil scris al Prestatorului.

Prestatorul își rezervă toate drepturile asupra tuturor aspectelor serviciului său, în special a numelui de domain www.lifestyleshop.hu, a subdomeniilor acestuia, a oricăror alte nume de domeniu ocupate de Prestator, a subpaginilor acestora şi a spațiului publicitar pe Internet. Sunt interzise toate activitățile care vizează listarea, organizarea, arhivarea, hacking-ul, decriptarea codului sursă al bazei de date a Prestatorului, cu excepția cazului în care Prestatorul acordă o permisiune specială în acest scop.

Fără un acord sau un serviciu separat în acest scop este interzisă modificarea, copierea, adăugarea de date noi sau suprascrierea datelor existente ale bazei de date a Prestatorului prin eludarea interfeței sau a motoarelor de căutare furnizate de Prestator.
Prin utilizarea Serviciului, Cumpărătorul acceptă ca Prestatorul să poată folosi datele încărcate de Cumpărător în cursul utilizării Serviciului în orice moment, oriunde, fără limitare sau fără a plăti o taxă separată, în cadrul Buletinului de informaţii privind protecţia datelor.

 

8. MODIFICAREA UNILATERALĂ A CONDIŢIILOR CONTRACTUALE GENERALE

 

Prestatorul are dreptul de a modifica în mod unilateral prezentele Condiţii Contractuale Generale cu notificarea prealabilă a Cumpărătorilor de pe Website. Prevederile modificate vor intra în vigoare la prima utilizare a Website-ului de către Cumpărător și se vor aplica comenzilor plasate după modificare.

 

9. SUSȚINEREA DREPTULUI DE PROPRIETATE

 

Produsul rămâne proprietatea Prestatorului până la plata integrală a prețului de achiziție. Dacă din orice motiv produsul intră în posesia Cumpărătorului înainte de plata integrală a prețului de cumpărare, acesta este răspunzător faţă de Prestator pentru orice daune în cazul cărora nimeni nu poate fi obligat de a plăti despăgubire.

 

Prezentele Condiţii Contractuale Generale intră în vigoare la data de: [10.04.2019]